Cast and Crew

LA COMPAGNIE

CAST

The Creature / Others

La Créature / Autres

ELOI ARCHAMBAUDOIN*

Mary / Elizabeth / Others 

Marie / Elizabeth / Autres

ROSIE CALLAGHAN*

Victor Frankenstein / Others

Victor Frankenstein / Autres

ARUN VARMA*

CREATIVE TEAM – ÉQUIPE CRÉATIVE

Co-writer / Co-director / Co-designer / Stage Manager

Co-scénariste / Co-metteur en Scène / Co-concepteur / Régisseur

Craig Francis*

Co-writer / Co-director / Co-designer

 Co-scénariste / Co-metteur en scène / Co-concepteur

Rick Miller*

Co-writer

Co-scénariste

Paul Van Dyck

Sound Designer / Composer

Concepteur Sonore / Compositeur

Richard Feren

Associate Production Manager / Technical Director

Directeur de Production Adjoint / Directeur Technique

Thomas Giroux

Multimedia Co-designer

Co-concepteur Multimédia

Irina Litvinenko

Lighting Designer

Concepteur des Éclairages

Andrea Lundy

Costume / Props / Puppet Designer

Concepteur des Costumes, Accessoires et Marionnettes

Sabrina Miller

Mask Designer

Concepteur des Masques

Mathieu René (Creaturiste)

Assistant Sound Designer

Assistant Concepteur Sonore

Julian Smith

Assistant Lighting Designer

Assistant Concepteur des Éclairages

Jessica Campbell-Maracle

PRODUCTION TEAM – ÉQUIPE DE PRODUCTION

Executive Producer, Kidoons

Producteur Exécutif, Kidoons

Jeff Lord

Executive Director, Geordie Theatre

Directrice Exécutive, Geordie Theatre

Kathryn Westoll

Artistic Director, Geordie Theatre

Directeur Artistique, Geordie Theatre

 Jimmy Blais

Graphic Design and Marketing

Conception Graphique et Marketing

 Logograph

Touring Agent

Agente Tournée

Cheryle Hansen, Kids And Then Some, katskids.com

OFFICIAL SITE/SITE OFFICIEL: frankenstein.ca

SOCIAL FB/TW/IG: @kidoon

 

*Geordie, Kidoons, and WYRD Productions engage professional Artists who are members of Canadian Actors’ Equity Association.

*Geordie, Kidoons et WYRD Productions engagent des artistes professionnels qui sont membres de la Canadian Actors’ Equity Association.

ASL INTERPRETERS – INTERPRÈTES EN ASL

Jordan Godman

Jack Volpe

Hodan Youssouf

Carmelle Cachero

Deaf Consultant – Conseiller sourd: Jennifer Manning

CAST

Eloi ArchamBaudoin | The Creature / Others - La créature / Autres

A graduate of the National Theatre School of Canada, Eloi has been seen on various Montreal stages including the Segal Centre (Marjorie Prime), Centaur Theatre (Hosanna, Intimate Apparel, With Bated Breath), Duceppe (Sunderland, Frères de sang), and in many shows for young audiences (The Halloween Tree, Geronimo Stilton, Holy Cow!). A two-time recipient of a META (Montreal English Theatre Award) for Outstanding Performance, he was recently featured in Juste Pour Rire’s production of the musical Annie and starred in Mamma Mia! at Théâtre Saint-Denis. Screen credits include District 31, Jack Ryan, 19-2, and X-Men: Dark Phoenix.

Diplômé de l’École nationale de théâtre du Canada, Eloi a été vu sur diverses scènes montréalaises, notamment au Centre Segal (Marjorie Prime), au Théâtre Centaur (Hosanna, Intimate Apparel, With Bated Breath), chez Duceppe (Sunderland, Frères de sang), et dans de nombreux spectacles pour jeunes publics (The Halloween Tree, Geronimo Stilton, Ah, la vache!). Récipiendaire à deux reprises du META (Montreal English Theatre Award) de la meilleure interprétation, il a récemment joué dans la production de Juste Pour Rire de la comédie musicale Annie et a été la vedette de Mamma Mia ! au Théâtre Saint-Denis. À l’écran, on l’a entre autres vudans District 31, Jack Ryan, 19-2 et X-Men : Dark Phoenix.

Rosie Callaghan | Mary / Elizabeth / Others - Mary / Elizabeth / Autres

Rosie is simply ecstatic to be finally mounting Frankenstein, after being with the project for almost 3 years! Rosie is an award-winning performer originally hailing from Tiohtià:ke (Montreal). Rosie just finished up her first season with the Gros Morne Theatre Festival in Newfoundland, and is so excited to be back in her hometown for this incredible show. She is a graduate of both Dawson College’s Professional Theatre program (Valedictorian) and of Randolph College for the Performing Arts. Selected Credits: April Fools (Segal Centre) It Shoulda Been You (Segal Centre/DWYT), Last Night at The Gayety (Centaur Theatre), Robin Hood (Festival Antigonish), The “Captain Aurora” Saga (Montreal Fringe/Mainline), tick, tick… BOOM! (Rentrobuff), and Spring Awakening (Persephone Productions), among others. When not onstage, Rosie works as a VO artist, having done spots for Via Rail, Air Canada, Circle K, Spotify, Desjardins, and many others. Rosie has received numerous awards for her work, including the prestigious Banks Prize from The Musical Stage, a BroadwayWorld Award, and an Alternative Film Fest award. Much love to her Mo for always believing in her and being by her side.

Rosie est tout simplement ravie de monter enfin Frankenstein, après avoir participé au projet pendant près de trois ans ! Rosie est une interprète primée originaire de Tiohtià:ke (Montréal). Rosie vient de terminer sa première saison au Gros Morne Theatre Festival, à Terre-Neuve, et elle est très heureuse de revenir dans sa ville natale pour ce spectacle incroyable. Elle est diplômée du programme de théâtre professionnel du Collège Dawson (Valedictorian) et du Randolph College for the Performing Arts. Crédits sélectionnés: April Fools (Centre Segal) It Shoulda Been You (Centre Segal/DWYT), Last Night at The Gayety (Centaur Theatre), Robin Hood (Festival Antigonish), The “Captain Aurora” Saga (Montreal Fringe/Mainline), tick, tick… BOOM ! (Rentrobuff) et Spring Awakening (Persephone Productions), entre autres. Quand elle n’est pas sur scène, Rosie travaille comme artiste VO, ayant fait des publicités pour Via Rail, Air Canada, Circle K, Spotify, Desjardins, et bien d’autres. Rosie a reçu de nombreux prix pour son travail, dont le prestigieux prix Banks de The Musical Stage, un BroadwayWorld Award et un Alternative Film Fest. Beaucoup d’amour à son Mo pour avoir toujours cru en elle et avoir été à ses côtés.

Arun Varma | Victor Frankenstein / Others - Victor Frankenstein / Autres

Arun’s love of acting goes way back to when he would perform William Wallace narration pieces from Age of Empires II to amuse his family at parties. It took two decades and a detour into studying neuroscience at the University of Toronto before those little spores of performance mania truly took hold, but he now counts himself firmly in the clutches of the dramatic arts.

He has had the enormous privilege of performing on historic Toronto stages like Theatre Passe Muraille and Alumnae Theatre, the gateway of indie Montreal theatre at the Mainline, the Conservatory, the Segal Centre, and most recently the Centaur Theatre. Since coming to Montréal four years ago, he has diversified his performance media, gaining the opportunity to be a part of three TV shows (Future Man, The Bold Type, About Sex). Most recently, he has dived deep into the exciting world of voice performance in animation and video games, and he hopes that in the next four years he might have the opportunity to wade deeper into this rich and exciting field. Arun is very excited to be a part of this most brain-tingling and funny-bone-tickling production of “Frankenstein”. He hopes you enjoy the show!

L’amour d’Arun pour le théâtre remonte à l’époque où il interprétait des morceaux de narration de William Wallace dans Age of Empires II pour amuser sa famille lors de fêtes. Il lui a fallu deux décennies et un détour par des études en neurosciences à l’Université de Toronto pour que ces petites spores de la manie de la performance s’installent vraiment, mais il se compte maintenant fermement dans les griffes de l’art dramatique.

Il a eu l’immense privilège de se produire sur des scènes historiques de Toronto, comme le Theatre Passe Muraille et l’Alumnae Theatre, ainsi qu’aux portes du théâtre indépendant de Montréal, au Mainline, au Conservatory, au Centre Segal et, plus récemment, au Centaur Theatre. Depuis qu’il est arrivé à Montréal il y a quatre ans, il a diversifié ses moyens d’expression et a eu l’occasion de participer à trois émissions de télévision (Future Man, The Bold Type, About Sex). Plus récemment, il a plongé dans le monde passionnant de la performance vocale dans l’animation et les jeux vidéo, et il espère que dans les quatre prochaines années, il aura l’occasion de patauger plus profondément dans ce domaine riche et passionnant. Arun est très enthousiaste à l’idée de faire partie de cette production de “Frankenstein”, qui est à la fois excitante et drôle. Il espère que vous apprécierez le spectacle!

Creative & Production Team – Équipe de Création et Production

Craig Francis | Co-Writer / Co-Director / Co-Designer / Stage Manager - Co-scénariste / Co-réalisateur / Co-concepteur

Craig Francis (he/him) is a writer, director, illustrator, and multidisciplinary creator. His theatre productions have toured across Canada and the US, including Off-Broadway in both 2016 and 2019. A founding member of The 20K Collective, Craig co-created the family theatre productions Jungle Book and Twenty Thousand Leagues Under The Sea with Rick Miller, as well as the comedy Game of Clones. He co-created the play, comic book, and streaming Frankenstein with Miller and Paul Van Dyck. He’s a producer, dramaturg, and production stage manager for Miller’s solo trilogy BOOM, BOOM X, and BOOM YZ, in Canada, the US, France, and Taiwan. With Miller, Craig co-directed the workshop of the Ben Wexler musical Blocked for TheaterWorksUSA, and upcoming projects include CYNIC, Andersen Fairy Tales, and Rose Red. Craig is a mentor of emerging artists, and a speaker on LGBTQA2S+ issues. He performed improv comedy for a decade, including Just For Laughs, CBC, CTV and Showtime. The animated digital shorts he co-creates for Kidoons and not-for-profit organizations are seen by millions of viewers and installed in museums in six provinces. Craig lives in Montréal, has illustrated several books, and voiced animated series.

Craig Francis (il/lui) est un écrivain, un metteur en scène, un illustrateur et un créateur multidisciplinaire. Ses productions théâtrales ont fait l’objet de tournées au Canada et aux États-Unis, notamment Off-Broadway en 2016 et 2019. Membre fondateur de The 20K Collective, Craig a co-créé les productions théâtrales familiales Jungle Book et Twenty Thousand Leagues Under The Sea avec Rick Miller, ainsi que la comédie Game of Clones. Il a co-créé la pièce de théâtre, la bande dessinée et le streaming de Frankenstein avec Miller et Paul Van Dyck. Il est producteur, dramaturge et régisseur de production pour la trilogie solo de Miller, BOOM, BOOM X et BOOM YZ, au Canada, aux États-Unis, en France et à Taiwan. Avec Miller, Craig a codirigé l’atelier de la comédie musicale Blocked de Ben Wexler pour TheaterWorksUSA, et lses projets à venir comprennent CYNIC, Andersen Fairy Tales et Rose Red. Craig est un mentor pour les artistes émergents et un conférencier sur les questions LGBTQA2S+. Il a joué de la comédie improvisée pendant une décennie, notamment pour Just For Laughs, CBC, CTV et Showtime. Les courts métrages numériques animés qu’il cocrée pour Kidoons et des organismes à but non lucratif sont vus par des millions de spectateurs et installés dans des musées de six provinces. Craig vit à Montréal, a illustré plusieurs livres et fait la voix dans des séries animées.

Rick Miller | Co-Writer / Director / Outreach Manager - Co-scénariste / Co-réalisateur / responsable de la sensibilisation

Rick Miller is a Dora and Gemini award-winning writer/director/actor/musician/educator who has performed in five languages on five continents, and who Entertainment Weekly called “one of the 100 most creative people alive today”. He has created and toured solo shows such as the BOOM Trilogy (BOOM, BOOM X, and BOOM YZ), MacHomer, Bigger Than Jesus and HARDSELL; and family shows with Craig Francis and Kidoons, such as Twenty Thousand Leagues Under The Sea, Jungle Book, and Frankenstein. With Robert Lepage, he has collaborated on Geometry of Miracles, Zulu Time, Lipsynch, and on the film Possible Worlds. Current projects in development include MONEY, Andersen Fairy Tales and Rose Red – a new musical. Rick hosts an intergenerational podcast called Xing The Gap, and sometimes teaches an interdisciplinary class at the University of Toronto called The Architecture of Creativity. He lives in Toronto with his partner Stephanie Baptist and their two daughters. www.rickmiller.ca

Rick Miller est un scénariste/réalisateur/acteur/musicien/éducateur récipiendaire de prix Dora et Gemini, qui s’est produit en cinq langues sur cinq continents et que Entertainment Weekly a qualifié de “l’une des 100 personnes les plus créatives du monde”. Il a créé et présenté en tournée des spectacles solo tels que la BOOM Trilogy (BOOM, BOOM X et BOOM YZ), MacHomer, Bigger Than Jesus et HARDSELL, ainsi que des spectacles familiaux avec Craig Francis et Kidoons, comme Vingt mille lieues sous les mers, Le Livre de la jungle et Frankenstein. Avec Robert Lepage, il a collaboré sur Geometry of Miracles, Zulu Time, Lipsynch, et sur le film Possible Worlds. Ses projets en cours de développement comprennent MONEY, Andersen Fairy Tales et Rose Red – une nouvelle comédie musicale. Rick anime un podcast intergénérationnel intitulé Xing The Gap, et enseigne parfois un cours interdisciplinaire à l’Université de Toronto intitulé The Architecture of Creativity. Il vit à Toronto avec sa compagne Stephanie Baptist et leurs deux filles. www.rickmiller.ca

Paul Van Dyck | Co-Writer - Co-scénariste

Paul is thrilled to have teamed up with Rick and Craig to help create this exciting reimagining of Mary Shelley’s classic tale of terror! A recent graduate of UBC’s Masters in Creative Writing, Paul is a writer, director, performer and Artistic Director of Rabbit in a Hat Productions, a Montreal based theatre company with a mandate to produce new Canadian plays. Paul has received numerous awards including; The Tom Hendry Playwrights Guild of Canada Comedy Award; The Montreal English Critics Circle Revelation Award; The Montreal English Theatre Awards Outstanding Direction; The New York Frigid Festival, Atlantic Fringe Festival, and Montreal Fringe Festival Best Production Award. Paul is a past participant of the Neil Munro Intern Directors Project at the Shaw Festival, the Lincoln Center generated Directors Lab Mediterranean in Beirut, and a past National Forum Representative of Quebec for the Playwrights Guild of Canada. An intrepid world traveler, Paul has visited over eighty countries, traversing such routes as the Trans-Siberian Railway, the Ancient Silk Road Trail, and the Medieval Trans-Saharan Trade Route.

Paul est ravi d’avoir fait équipe avec Rick et Craig pour aider à créer cette réimagination excitante du conte classique de terreur de Mary Shelley ! Récemment diplômé de la maîtrise en écriture créative de l’Université de la Colombie-Britannique, Paul est auteur, metteur en scène, interprète et directeur artistique de Rabbit in a Hat Productions, une compagnie de théâtre basée à Montréal dont le mandat est de produire de nouvelles pièces canadiennes. Paul a reçu de nombreux prix, dont le Tom Hendry Playwrights Guild of Canada Comedy Award ; le Montreal English Critics Circle Revelation Award ; le Montreal English Theatre Awards Outstanding Direction ; le New York Frigid Festival, l’Atlantic Fringe Festival et le Montreal Fringe Festival Best Production Award. Paul a participé au Neil Munro Intern Directors Project au Shaw Festival, au Lincoln Center generated Directors Lab Mediterranean à Beyrouth, et a été représentant du Québec au Forum national de la Playwrights Guild of Canada. Voyageur intrépide, Paul a visité plus de quatre-vingts pays, empruntant des routes comme le Transsibérien, l’ancienne route de la soie et la route commerciale médiévale transsaharienne.

Sabrina Miller | Costume / Props / Puppet Designer - Conceptrice de costumes / accessoires / marionnettes

Sabrina is a set, costume and puppet designer originally from the west coast of Canada. Previous production designs for Geordie include From the Stars in the Sky to the Fish in the Sea, Around the World in 80 Days, the fundraisers The Trial of Robin Hood and It’s a Wonderful Life, and costumes and props for The Halloween Tree. Set and puppet designs include Alice in Wonderland (Dawson College), Little Shop of Horrors (Côte Saint-Luc Dramatic Society), and Which is Best? (Bazooka Theatre), and other theatre for all ages production designs Animal Farm, Silverwing (Kaleidoscope Theatre), and Bluenose (Black Theatre Workshop). This is Sabrina’s first design with Kidoons.

Sabrina est une conceptrice de décors, de costumes et de marionnettes originaire de la côte ouest du Canada. Ses précédentes créations pour Geordie incluent From the Stars in the Sky to the Fish in the Sea, Around the World in 80 Days, les collectes de fonds The Trial of Robin Hood et It’s a Wonderful Life, ainsi que les costumes et accessoires pour The Halloween Tree. LSes conceptions de décors et de marionnettes incluent Alice in Wonderland (Dawson College), Little Shop of Horrors (Côte Saint-Luc Dramatic Society), et Which is Best ? (Bazooka Theatre), et d’autres conceptions de productions de théâtre pour tous les âges : Animal Farm, Silverwing (Kaleidoscope Theatre) et Bluenose (Black Theatre Workshop). Il s’agit de la première conception de Sabrina avec Kidoons.

Irina Litvinenko | Multimedia Co-designer - Co-concepteur multimédia

Irina is a creative artist, graphic designer for print and web, and video production artist. She has worked on multimedia campaigns for Performing Arts Centers across Canada and the U.S. and managed event marketing campaigns ranging from The Joy of Dance Studio Toronto to TELUS Skins. Irina has been a longstanding multimedia collaborator with Rick Miller and Craig Francis, including assisting on onscreen media projections for MacHomer, Twenty Thousand Leagues Under The Sea, and Game of Clones. Recent work includes branding and projections media design for BOOM X and BOOM YZ, for which she was nominated alongside Rick Miller and Nicolas Dostie for the Betty Mitchell Award for Outstanding Projection or Video Design. Irina is the multimedia designer for Jungle Book, Frankenstein, and upcoming projects Andersen Fairy Tales and Rose Red. As a web and video production artist, Irina is the designer and production editor of the Kidoons Network animated series.

Irina est une artiste créative, graphiste pour l’impression et le web, et artiste de production vidéo. Elle a travaillé sur des campagnes multimédia pour des centres d’arts de la scène au Canada et aux États-Unis et a géré des campagnes de marketing événementiel allant de The Joy of Dance Studio Toronto à TELUS Skins. Irina collabore depuis longtemps avec Rick Miller et Craig Francis dans le domaine des multimédias. Elle a notamment participé à des projections sur écran pour MacHomer, Twenty Thousand Leagues Under The Sea et Game of Clones. Parmi ses travaux récents, citons la conception de l’image de marque et des projections pour BOOM X et BOOM YZ, pour lesquels elle a été nominée aux côtés de Rick Miller et Nicolas Dostie pour le prix Betty Mitchell de la meilleure conception de projection ou de vidéo. Irina est la conceptrice multimédia du Livre de la jungle, de Frankenstein et des projets à venir Andersen Fairy Tales et Rose Red. En tant qu’artiste de production web et vidéo, Irina est la conceptrice et la rédactrice de production de la série animée Kidoons Network.

Richard Feren | Sound Designer / Composer - Concepteur sonore / Compositeur

Richard has been creating music and soundscapes for theatre, dance & film since 1992. He has won seven Dora Awards, the 1999 Pauline McGibbon Award, and was the first sound designer ever shortlisted for the Siminovitch Prize, in 2012. For Kidoons: 20,000 Leagues Under The Sea (music & sound design), The Jungle Book (audio consultant). Other recent credits: Public Enemy, As You Like It, Much Ado About Nothing, Measure For Measure (Canadian Stage); Hamlet (Stratford Festival); The Cold War (VideoCabaret); Every Brilliant Thing, Perfect Wedding, Miss Caledonia (Thousand Islands Playhouse); Going, Going (short film by Fiona Highet); Carmen (feature film score); The Flick (Outside the March/Crow’s Theatre). Upcoming: Grand Ghosts (The Grand Theatre)

Richard crée de la musique et des paysages sonores pour le théâtre, la danse et le cinéma depuis 1992. Il a remporté sept prix Dora, le prix Pauline McGibbon en 1999 et a été le premier concepteur sonore à être sélectionné pour le prix Siminovitch en 2012. Pour Kidoons : 20 000 Leagues Under the Sea (musique et conception sonore), The Jungle Book (consultant audio). Autres crédits récents : Public Enemy, As You Like It, Much Ado About Nothing, Measure For Measure (Canadian Stage) ; Hamlet (Stratford Festival) ; The Cold War (VideoCabaret) ; Every Brilliant Thing, Perfect Wedding, Miss Caledonia (Thousand Islands Playhouse) ; Going, Going (court métrage de Fiona Highet) ; Carmen (musique de film) ; The Flick (Outside the March/Crow’s Theatre). À venir : Grand Ghosts (The Grand Theatre)

Andrea Lundy | Lighting Designer - Conceptrice d'éclairage

Andrea Lundy is an award-winning Lighting Designer and Production Manager who has worked professionally across Canada and internationally for 37 years. She is the recipient of 9 Dora Mavor Moore Awards and 2 Montreal English Theatre Awards for Outstanding Lighting Design. She has worked extensively with the National Arts Centre, Shaw Festival, Tarragon Theatre, Soulpepper Theatre, Canadian Stage, Necessary Angel Theatre, among others. At Centaur Theatre she has recently designed The 39 Steps, Choir Boy, Constellations and Last Wife and at Geordie Theatre she designed Instant, Chloe’s Choice, The Odyssey and The Iliad. Andrea is proud to have been Director of the Production Design and Technical Arts Program at the National Theatre School of Canada for the last 11 years.

Andrea Lundy est une conceptrice d’éclairage et une directrice de production primée qui a travaillé professionnellement à travers le Canada et à l’étranger pendant 37 ans. Elle a reçu neuf prix Dora Mavor Moore et deux prix du Théâtre anglais de Montréal pour ses conceptions d’éclairage exceptionnelles. Elle a beaucoup travaillé avec le Centre national des Arts, le Shaw Festival, le Tarragon Theatre, le Soulpepper Theatre, la Canadian Stage et le Necessary Angel Theatre, entre autres. Au Centaur Theatre, elle a récemment conçu The 39 Steps, Choir Boy, Constellations et Last Wife et au Geordie Theatre, elle a conçu Instant, Chloe’s Choice, The Odyssey et The Iliad. Andrea est fière d’avoir été directrice du programme de conception de la production et des arts techniques à l’École nationale de théâtre du Canada pour les 11 dernières années.

Mathieu René (Creaturiste) | Mask Designer - Concepteur de masques

As a freelance, full-time designer & maker of Puppets and Masks, Mathieu René works with a wide range of tools and techniques, originating in countless disciplines and traditions, from Crafts to Fine Arts. As an instructor of custom creative workshops, he has a passion for encouraging people to discover their inner artistic & problem-solving potential. We’re all artists-in-becoming! www.youtube.com/user/Creaturiste/playlists

En tant que concepteur et fabricant de marionnettes et de masques indépendant et à temps plein, Mathieu René travaille avec un large éventail d’outils et de techniques, issus d’innombrables disciplines et traditions, de l’artisanat aux beaux-arts. En tant qu’instructeur d’ateliers créatifs personnalisés, il a la passion d’encourager les gens à découvrir leur potentiel artistique et de résolution de problèmes. Nous sommes tous des artistes en devenir ! www.youtube.com/user/Creaturiste/playlists

Julian Smith | Assistant Sound Designer - Assistant concepteur sonore

Julian Smith is a recent graduate of the National Theatre School of Canada’s Production Design and Technical Arts Program. A born and bred Newfoundlander now living in Quebec, Julian is curious about all facets of Management and Design. Julian and his company “This Might be Satire Productions” are recent recipients of The Canada Council of the Arts Concept to Realization for a show in current development. Recent select credits include- APM and ASM Wonderbolt International Circus Festival (Wonderbolt). Assistant Sound and Video Designer Everybody Just Calm the F*ck Down (Artistic Fraud) and Sound and Video Designer Out of It (Rising Tide). Julian is incredibly excited for everyone to see this show and would like to thank his partner Robyn for always believing in him. For Lottie.

Julian Smith est un récent diplômé du programme de conception de production et d’arts techniques de l’École nationale de théâtre du Canada. Terre-Neuvien d’origine et vivant maintenant au Québec, Julian est curieux de toutes les facettes de la gestion et de la conception. Julian et sa compagnie “This Might be Satire Productions” ont récemment reçu une bourse du Conseil des Arts du Canada, du concept à la réalisation, pour un spectacle en cours de développement. Parmi ses récentes réalisations, citons : APM et ASM Wonderbolt International Circus Festival (Wonderbolt). Assistant concepteur du son et de la vidéo Everybody Just Calm the F*ck Down (Artistic Fraud) et concepteur du son et de la vidéo Out of It (Rising Tide). Julian est incroyablement excité à l’idée que tout le monde puisse voir ce spectacle et tient à remercier sa partenaire Robyn pour avoir toujours cru en lui. Pour Lottie.

Jessica Campbell-Maracle | Assistant Lighting Designer - Assistant Concepteur des Éclairages

Jessica Campbell-Maracle (She/Her) is a mixed Kanien’kéha:ka / settler theatre artist from Toronto. She is currently studying at The National Theatre School of Canada in the Production Design and Technical Arts New Pathways Program. She also graduated from Humber College’s Theatre Production Program in 2017. Select theatre credits include: Reckoning (ARTICLE 11), Almighty Voice and His Wife (Soulpepper) theatre, and Honour Beat (The Grand Theatre). She is super excited to be working with Kidoons and Geordie theatre for the first time.

Jessica Campbell-Maracle (Elle) est une artiste de théâtre kanien’kéha:ka / settler de Toronto. Elle étudie actuellement à l’École nationale de théâtre du Canada dans le cadre du programme Design de production et Nouvelles voies des arts techniques. Elle a également obtenu son diplôme du programme de production théâtrale du Collège Humber en 2017. Certains crédits de théâtre comprennent : Reckoning (ARTICLE 11), Almighty Voice and His Wife (Soulpepper) et Honour Beat (Le Grand Théâtre). Elle est super excitée de travailler avec Kidoons et Geordie Theatre pour la première fois.

Thomas Giroux | Associate Production Manager / Technical Director - Directeur de production associé / Directeur technique

Thomas Giroux (He/Him) is honored to be working with Kidoons and Geordie theatre for the very first time. He is taking on the dual roles of Production Manager and Technical Director for Frankenstein, A Living Comic Book. Thomas is currently completing his second year of an Independent Residency at the National Theatre School. Thomas joins us from Alberta where he has worked in the arts for ten years as a lighting technician. He spent time at the Banff Centre, at the Jeanne and Peter Lougheed Performing arts Centre, and with the Alberta Ballet.

Thomas Giroux (il/lui) est honoré de travailler avec Kidoons et le théâtre Geordie pour la toute première fois. Il assume le double rôle de directeur de production et de directeur technique pour Frankenstein, A Living Comic Book. Thomas termine actuellement sa deuxième année de résidence indépendante à l’École nationale de théâtre. Thomas nous vient de l’Alberta où il a travaillé dans le domaine des arts pendant dix ans en tant que technicien d’éclairage. Il a passé du temps au Banff Centre, au Jeanne and Peter Lougheed Performing arts Centre, et avec l’Alberta Ballet.

Jeff Lord | Executive Producer - Producteur exécutif

Jeff has a lifelong passion and vision for combining art and technology to develop original works. His projects are inspired by a love of storytelling and innovation. Through Kidoons theatrical productions, and digital works on the Kidoons Network, Jeff’s artist collaborators help organizations to tell their stories onstage and online. He works with Not-for-Profits and corporate clients across Canada and the United States with a vision to inspire and empower all generations. He dedicates his work on this play to his mother, Evelyn Lord.

Jeff a toujours eu la passion et la vision d’associer l’art et la technologie pour développer des œuvres originales. Ses projets sont inspirés par l’amour de la narration et de l’innovation. Grâce aux productions théâtrales de Kidoons et aux œuvres numériques du réseau Kidoons, les artistes collaborateurs de Jeff aident les organisations à raconter leur histoire sur scène et en ligne. Il travaille avec des organismes à but non lucratif et des entreprises au Canada et aux États-Unis dans le but d’inspirer et de responsabiliser toutes les générations. Il dédie son travail sur cette pièce à sa mère, Evelyn Lord.